Monday, July 13, 2009

SSST - Snatch Teszt

Pénteken csináltam egy 36 körös VO2 MAX 15/15 16 kg (8 ismétlés körönként) edzést, csak úgy átmozgatás végett :o) .

Szombaton találkoztam Győre-Szűcs Attila RKC-val. Végignéztük az alapgyakorlatokat és javítottuk egy-két mozdulatomat. Deadliftnél a csípő helyzete nem volt megfelelő, a cleannél belevittem a mozdulatba a vállamat, a TGU-nál pedig a fekvő helyzetben felhúzott lábam pozíciója volt helytelen. Már az óra elején is említete, hogy van számomra egy meglepetése és az alapgyakorlatok után megnéztük az SSST - Snatch tesztet (az igazit) 24 kg-val.
Az igazat megvallva még nem Snatch-eltem sokat 24 kg-mal, egyszer csináltam 100 snatch-et jó sok pihenővel, de gondoltam miért is ne. Megbeszéltük a stratégiát és Lakatos Pétár által javasolt stratégiát tűztük ki célul, hogy 13/13 ismétléssel kezdek, ameddig bírom, utána csökkentem 10/10 ismétlésre, majd lemegyek 5/5 ismétlésre (ez utóbbi különbözik Péter stratégiájától). Az egyes sorozatok között kis pihenő.
Elkezdtem a tesztet és rögtön felborítottam a stratégiát, mivel elfelejtettem számolni és rögtön belenyomtam 20 ismétlést a bal-ba. Ez rátette bélyegét az ezt követő ismétlésekre. Kb 5 percig egész jól bírtam és 70-80 körül jártam a felénél, de a második 5 percre teljesen kivoltam és a pihenőidők felmentek az egekig, volt hogy fél percnél is többet pihentem a körök között. Kb az alábbiak alapján alakult az ismétlés.

20/13
10/13
10/10
10/10
5/5
5/5
6/5
Összesen: SSST - Snatch test 24 kg 127 ismétlés 10 perc alatt

Lehetnék szomorú is, hogy csak ennyi, de mivel úgy érzem, hogy mindent elkövettem, hogy jól sikerüljön, így az eredményre úgy tekintek mint egy kiinduló pontra. Ahhoz viszonyítva, hogy 1 éve fogtam először súlyt a kezembe (5 kg-nál nagyobbat) nem tekintem rossz eredménynek.
Célom, hogy 1 év múlva 10 perc alatt 200 Snatch-et tudjak végrehajtani a 24 kg-os kettlebellel. Alcél: fél év múlva 5 perc alatt 100 Snatch (24 kg)

Másnapra elég erőteljes izomlázat éreztem a vállaimban, ami még ma is tart, így reggel csak egy 20 körös VO2 MAX 15/15 16 kg (8 ismétlés körönként) edzést csináltam.

No comments: