Thursday, July 16, 2009

SSST Light - Snatch teszt light 2. - avagy egy éve a szeren

Ma van kb. egy éve (plusz minusz 1-2 nap), hogy megcsináltam az első kettlebelles edzésem. Az egész a Wing Chun fórummal kezdődött, ahol egy-két hozzászóló beszámolt a kettlebellel elért állóképesség fejlődéséről. Emelett elkezdtem Hung Garozni, ahol az első vizsga az erőállóképességről szól, vagyis 2 x 10 kg -os súlyzóval kell meghatározott gyakorlatokat megcsinálni, plusz fekvőtámaszok stb. Erre egy éve még nem éreztem felkészülve magam (hiszen addig fekvőtámaszon és max 5 kg -os súllyal végzett gyakorlatokon kívül nem erősítettem, hisz az merevíti az izmokat :o) ), így a Wing Chun fórumon hallottak alapján elkezdtem kutakodni. Internet, Youtube stb., amikor is rábukkantam a www. kettlebell.hu oldalra, ahol Pavel könyvét reklámozták.
Tavaly júniusban megvettem a könyvet és kb. 2 nap alatt kiolvastam, utána még egyszer. Ekkor döntöttem el, hogy nem ruházok be 2 10 kg-os súlyba, hanem veszek egy 16 kg-os kettlebellt (ára megközelítőleg azonos volt). Júliusban van a szülinapom (holnap), és feleségemmel megbeszéltem, hogy ez lesz a szülinapi ajcsim.
Egy éve vettem meg tehát az első 16 kg-os KB-t és meg is csináltam az első edzésem a könyv alapján. Azt hiszem, hogy 100 swinget csinálhattam először, de a végére teljesen kivoltam, arra tisztán emlékszem. Azótaheti 4-5 alkalommal lengetem a súlyt. Természetesen azóta továbbképeztem magam és elmentem szemináriumokra, magánórára Győre-Szűcs Attila RKC-val.
Ma reggel az egy éves jubileumra megcsináltam a SSST Light-ot tehát a snatch tesztet 16 kg-os golyóval, hogy most mit bírok.

Az igazság szerint többre számítottam, és szerintem többre is képes vagyok de második felmérésnek ez megfelelő.

10 perces snatch teszt 16 kg-os súllyal
10 x 14 ismétlés +
8 x 10 ismétlés +
1 x 15 ismétlés =
235 ismétlés (PR)

A teszt alatt nem tettem le egyszer sem a súlyt, és végig egyenletes tempóban ment a végrehajtás. Amit javítani kell, az a óra figyelése, hogy érzékeljem az utolsó perce kezdetét és akkor még meg tudom húzni, illetve a kézcserék folyamatos kivitelezésével lehet megtakarítani pár másodpercet.
Most tovább koncentrálok a VO2 MAX programra és befejezem a 15/15 16 kg (8 ismétlés körönként) programot és utána újra tesztelek, ami kb egy hónap múlva esedékes.

Mindent összevetve eredményesnek értékelem az első évem a kettlebellel, hiszen 10 kg-mal kevesebb vagyok, a pocakom lényegesen kisebb, az állóképességem összehasonlíthatatlan, a normál pulzusom lecsökkent, térdfájásom megszűnt, eddig sem voltam gyenge legény de most már kezdem magam erősnek érezni.

Célok a következő egy évre
SSST - Snatch tesz 24 kg 200 ismétlés
Húzódzkodás (taktikai) saját súlyal 10 folyamatos ismétlés (most fél ismétlés)
- 6 kg testsúly csökkenés
Hung Gar második vizsga

1 comment:

Milko said...

Szép :-) És hogy nem tetted le, külön jó. Node 2 nappal korábban csináltad az ssst-t szóval ez bőven lesz még több is. A 127 pedig botzasztóan jó eredmény, én mégcsak megközelíteni sem tudom ezt, 1x volt 115 de azóta nem is csináltam. Szóval gratula, és nagy út ez az 5 kilós súlytól :-)

Milko