Wednesday, October 21, 2009

Snatch test light 4.

A stressz, az alváshiány, kihagyott edzések. Ezek jellemezték az elmúlt 3 hónapot. E mellett nem csoda, hogy nem fejlődik a teljesítmény. A heti max 4 edzés csak szinten tartásra alkalmas, komoly fejlődést nehéz elérni, legalábbis ez az érzésem.

Hogy hogy is jutottam erre a következtetésre? Lemértem.
Milko bejegyzése megadta a lökést a következő méréshez. Eddig csak halogattam, mivel éreztem, hogy nem történt fejlődés, sőt... Szombaton egy 60 órás munkahét után este kerültem golyó közelbe. Először csak 5 perces Snatch teszt lightot akartam csinálni, hogy vajon mennyi jön ki, de aztán lebeszéltem magam róla, hiszen ez nem egy verseny Milko-val. Motivált azzal, hogy szép fejlődést mutat és rávett arra, hogy ismét teszteljem magam, de igazán magamat kell tudnom felülmúlni, mivel az a mérvadó, és ha versenyezni akarok, akkor készüljek a TSC-re, vagy valami hasonló. Így a tíz perces snatch teszt light-ot csináltam, meg, hogy lássam, hogy mennyit esett vissza a teljesítményem az elmúlt két hónapban.

Amikor elkezdtem a tesztet még mindig fűtött a versenyláz, és rendesen meghajtottam magam (32 percenként), aztán három perc után érzékeltem, hogy ezt nem fogom bírni tíz percen keresztül, így visszalassítottam, de a három perc pörgés sokat kivett.

Félidőnél 145 ismétlésnél jártam, de már azon gondolkodtam, hogy fogom -e bírni pihenés nélkül a 10 percet.
A 7 perc leteltével letettem a súlyt kb 20 másodpercre, ekkor tartottam 200 ismétlésnél. a hátralévő két és fél percben kiküzdöttem magamból még 60 ismétlést, amivel beállítottam a rekordomat, de nem örültem az eredménynek felhőtlenül.

1. Eszetlenül, minden erőbeosztási stratégia nélkül túlhajtottam magam,
2. igazolódott a teljesítményem stagnálása,
3. nem tudtam kontrollálni magam és a versenyszellem felülírta azt, amit elhatároztam.

Amit pozitívan értékelek
1. sikerült a 260,
2. maradt még bennem 25 másodperc fejlődési lehetőség, tehát a 275-280 elérhető.

Remélhetőleg holnaptól ismét elindulhat a normális kerékvágásban az edzés és a csoki stop.

3 comments:

Milko said...

Üdv,

Azért nem mondanám rossz teljesítménynek a 145-öt.
És tedd hozzá, hogy fárasztó heted volt, és azért vagy 5-6 kiló különbség is van köztünk.. ezek mind-mind számítanak.

Ha egyszer jól érzed magad, mondjuk 2-3 hétig csak jól kajálsz, alszol 8-9 órát, és betartod az edzéseidet, mérd le még egyszer. Én nem voltam kikészülve, és edzésben voltam... szóval fel a fejjel... de a 155-160-at lődd be, mert ha Lacee enged majd még egy mérést, akkor ezt fogom elérni :-).

Üdv:

Milko

sztheomo said...

Szi Milko,

Kösz a biztatást. Rajta leszek a dolgon.

Értesítelek a következő tesztről.
addig is
Az erő kalapácslakkos oldala legyen veled.

erdodim said...

Szia Tamás!
A heti 4 edzéssel lehet fejlődni, ha megfelelően van összeállítva az edzésprogram. Viszont, ha nem tudsz pihenni, akkor romlik a teljesítmény, ez törvényszerű. Ez nem a reális eredmény, ez az az eredmény, amit kifáradva tudsz teljesíteni.
Minden esetre tapasztalatnak jó volt, hogy ne az első 3, hanem az utolsó 1-2 percben hajtsd ki magad.