Tuesday, June 5, 2012

Kettlebell Burn Extreme - Day 2

It was hard to keep away from cheating, and not because I was extremely hungry, but I used to eat late afternoon in the last year, and it's always hard to break the habits. Yesterday I ate twice instead of three times, I put together 2 portions:

Day 1 nutrition
Breakfast:
  • bircher muesli (oats, apple, natur yogurt, honey, milk)
Lunch:  
  • Goulash soup (turkey leg, carrots, pasternak, potato)
  • 2 pieces of pork filled with chicken liver with corn salad and cucamber (there was a bit of bread in the liver filling)
  • and a lot of water during the day. As supplement I ate fish oil, multivitamin (vegetable based), accai berry
Day 2 training
Today was the light ballistic day with double 24 kg. It was harder than expected after medium grind day, but I feel now better compared to yesterday, probably because I could sleep almost 8 hours, which makes the difference.
I managed only 3 rounds from double swing/clean ladder (4-8-12). In 20 minutes I made 72 double swing and 72 double clean.
Tommorow is heavy grind day.
________________________________________________________________________________

Tegnap nehezen áltam meg, hogy ne csaljak és nem azért, mert rendkívül éhes voltam, hanem mert az elmúlt egy évben késő délután ettem. Nehéz megváltoztatni a szokásokat. Tegnap három helyett kétszer ettem, két adagot összevontam:

Az 1. nap étkezése
Reggeli:
  • bircher muesli (zab, natúr joghurt, alma, méz, tej)
Ebéd:  
  • gulyásleves (pulykacomb, répa, zöldség, burgonya)
  • 2 szelet csirkemájjal töltött sertéssús, kukorica saláta, uborka (májas töltelékben volt egy kis kenyér)
  • és sok víz a nap folyamán. Kiegészítésként fogyasztottam halolajat, természetes eredetű multivitamint és Accai berry tablettát
A 2. nap edzése
Ma könnyű ballisztikus nap volt a dupla 24 kg-mal. Nehezebbnek tűnt, mint vártam a közepes erő nap után. Most jobban érzem magam, valószínűleg mert sikerült 8 órát aludnom.
Csak három kör ment a dupla swing/clean létrából (4-8-12). 20 perc alatt csináltam 72 dupla swing-et és 72 dupla clean-t.
Holnap következik a nehéz erő nap. Addig is...

Keep eating smart

No comments: