Friday, August 17, 2012

Kettlebell Express - Olympics - Week 3

Another week on the "Olympics" program. I decided that I'd do it a bit longer than originally planned. I'll follow this program until I can confortably do a 5 steps Clean & Press ladder with 32 kg. I just did 5 rounds from the 3 steps ladder on this week and it was tough, especially the heavy day today. On the variable days I concentrate more on ballistic movements and I do TGU, Windmill and Halo to help shoulder rehabilitation.

And this is what I trained this week:

MONDAY
60 Clean and 60 Front Squat complex in ladder (1-2-3) form with single 32 kg.
TUESDAY
Variable day mostly with single 24 kg. I moved about 7400 kg.
WEDNESDAY
60 Clean and 60 Military Press complex in ladder (1-2-3) form with single 32 kg
THURSDAY
Variable day mostly with single 24 kg and 32 kg. I moved about 8700 kg.
FRIDAY
60 Clean, 60 Front Squat and 48 Military Press and 12 Push Press complex in ladder (1-2-3) form with single 32 kg. I had to do Push Press for the last press reps as I was totally exhausted.
_________________________________________________________________________________

Még egy hét az "Olympics" programmal. Úgy döntöttem, hogy hosszabb ideig fogom csinálni, mint amit eredetileg terveztem. Addig követem ezt a programot, amíg kényelmesen meg tudok csinálni egy 5-ös Clean & Press létrát a 32 kg-os súllyal. A héten 5 köröket csináltam a 3-as létrából, és kemény volt, főként a mai nehéz nap. A változatos napokon a ballisztikus gyakorlatokra koncentrálok, illetve TGU-t, szélmalmot és halo-t csinálok a vállrehabilitáció segítésére.

Az alábbiakat edzettem a héten:
HÉTFŐ
60 clean és 60 guggolás komplex létra (1-2-3) 32 kg-mal.
KEDD
Változatos nap, elsősorban a 24 kg-os kettlebellel. Kb. 7400 kg-ot mozgattam meg.
SZERDA
60 clean és 60 katonai nyomás komplex létra (1-2-3) 32 kg-mal.
CSÜTÖRTÖK
Változatos nap, elsősorban a 24 kg-os és 32 kg-s kettlebellel. Kb. 8700 kg-ot mozgattam meg.
PÉNTEK
60 clean, 60 guggolás és 48 katonai nyomás és 12 lökve nyomás (push press) komplex létra (1-2-3) 32 kg-mal. Az utolsó nyomásokat push press-szel helyettesítettem, mivel teljesen kimerültem a végére.

To develop your Press you have to do Press

No comments: