Friday, August 10, 2012

Kettlebell Express - Olympics - Week 2

I'm still following the "Olympics" program. This week was kept light as well, and even I felt it lighter than the previous week. It can be that it was really light, or I'm just getting used to the 32 kg.
I have ragweed allergy with asthmatic symptoms, so I don't want to push very hard during its season.
Based on this I kept the reps per set low, only 2 reps per side by exercises and I increased the total volume conservatively.

And this is what I trained this week:

MONDAY
52 Clean and 52 Front Squat complex with single 32 kg
TUESDAY
Variable day mostly with single 24 kg. I moved about 3400 kg.
WEDNESDAY
56 Clean and 56 Military Press complex with single 32 kg
THURSDAY
Variable day mostly with single 20 kg. I moved about 6000 kg.
FRIDAY
44 Clean, 44 Front Squat and 44 Military Press complex with single 32 kg.
_________________________________________________________________________________

Még továbbra is az "Olympics" programot követem. Ezt a hetet is lazára vettem, sőt még könnyebbnek tűnt, mint az előző hét. Lehet, hogy tényleg könnyő volt, vagy az is lehet, hogy kezdek a 32 kg-oshoz hozzászokni. Parlagfű allergiám van asztmatikus tünetekkel,  így nem akarom nagyon meghajtani az edzést a parlagfű szezon alatt. Ez alapján a körönkénti ismétléseket alacsonyan tartottam, gyakorlatonként és oldalanként csak 2 ismétlés, illetve a teljes mennyiséget is csak konzervatívan növeltem.   Az alábbiakat edzettem a héten:

HÉTFŐ
52 clean és 52 guggolás komplex 32 kg-mal.
KEDD
Változatos nap, elsősorban a 24 k-os kettlebellel. Kb. 3400 kg-ot mozgattam meg.
SZERDA
56 clean és 56 katonai nyomás komplex 32 kg-mal.
CSÜTÖRTÖK
Változatos nap, elsősorban a 20 kg-os kettlebellel. Kb. 6000 kg-ot mozgattam meg.
PÉNTEK
44 clean, 44 guggolás és 44 katonai nyomás komplex 32 kg-mal.

Keep training smart

No comments: