Monday, July 30, 2012

Kettlebell Express - Week 4 - 4. hét

This week was the peak of program 35 from Kettlebell Express Ultra, and I could really feel it. I incresed the total reps per sets and I was close to the max. I have to take more care about sleeping as some days I slept less than 7 hours.
I could keep my weight in this month with the Warrior Diet, which keeps me motivated to continue like this in the following months.

Originally I planned to continue with program 34 from Kettlebell Express Ultra from next week, which is similar to the program I did this month, but I think I'd get closer to my target if I change to another program and coming back to program 34 after that. In Agust I'll work with single 32 kg kettlebell and concentrating on improving my strength. I chose another program from Kettlebell Express (with single bell), program 42, called The "Olympic", which is using complexes of clean/squat/press with single bell. I'd have to use the 28 kg, but I don't have such weight, so I'll change the loading parameters of the program which may fit to the 32 kg.

And this is what I trained this week:
MONDAY
80 double snatch with double 24 kg in ladder (2-3-5-10) form
TUESDAY
Variable day mostly with single 24 kd and 32 kg. I moved about 6200 kg.
WEDNESDAY
80 double clean&jerk with double 24 kg in ladder (2-3-5-10) form
THURSDAY
Variable day with single multiple bells. I made it light to be prepared for the heavy Friday. I used 16kg, 24 kg and 32 kg. I moved about 6700 kg.
FRIDAY
40 double snatch and 40 double clean&jerk complex with double 24 kg in ladder (2-3-5-10) form. I had rest at top of the ladder between the snatch and the clean&jerk, I couldn't do it as complex.
__________________________________________________________________________________


A negyedik hét volt a Kettlebell Express Ultra 35. programjának a csúcsa, amit meg is éreztem. Növeltem az összes ismétlést és a maximumom közelébe kerültem. Többet kell figyelnem az alvásra, mivel több nap is 7 óránál kevesebbre sikeredett az esti szunya.
Ebben a hónapban a Harcosok étrendjét követve meg tudtam tartani a súlyomat, ami segít a motivációm megtartásában, hogy ugyanígy folytassam a következőkben.

Eredetileg azt terveztem, hogy a Kettlebell Express Ultra 35. programmal folytatom Augusztustól, ami hasonlít az előzőhöz, de most úgy gondolom, hogy közelebb kerülhetnék a céljaimhoz, ha más programra váltanék és sszatérnék a 34-hez az ezt követő hónapban. Augusztusban a 32 kg-os súllyal fogok dolgozni, koncentrálva az erőnövelésre. Egy másik programot választottam ki a Kettlebell Express-ből (egy súllyal), a 42. programot, ami az Olympic becenevet kapta, és clean/guggolás/nyomás komplexeket használ egy kettlebellel. A program szerint a 28 kg-ost kellene használnom, de mivel nincs ilyen súlyom megváltoztatom az ismétlés darabszámait a 32 kg-nak megfelelően.

Az alábbiakat edzettem a héten:

HÉTFŐ
80 dupla snatch (2-3-5-10 létra), dupla 24 kg-mal
KEDD
Változatos nap, elsősorban a 24 kg és 32 kg-os súllyal. Kb. 6200 kg-ot mozgattam meg.
SZERDA
80 dupla clean&jerk (2-3-5-10 létra), dupla 24 kg-mal
CSÜTÖRTÖK
Változatos nap változatos egykezes súlyokkal. Könnyűre vettem a napot készülve a pénteki nehéz napra. 16kg, 24 kg és 32 kg került a kezembe. Kb. 6700 kg-ot mozgattam meg.
PÉNTEK
40 dupla snatch és 40 dupla clean&jerk komplex (2-3-5-10 létra), dupla 24 kg-mal. A létra csúcsán a 10 ismétlés snatch és 10 ismétlés clean&jerk között pihennem kellett, mivel nem tudtam őket egyben, komplexként megcsinálni.

Train hard, train smart

No comments: