Friday, July 13, 2012

Kettlebell Express - Week 2 - 2. hét

As I train five times a week I try not to stress to much my body. I increased conservatively the volumes of the training sessions. This week I slept 6-6,5 hours every day which had impact on my performance. To eliminate possible injury I took back on Thursday to use only 24 kg on more complex exercises like Swing/High Pull/Clean chain or complex. I found Friday very challenging on the top of the ladders, 5 double snatch followed by 5 double long cycle clean&jerk took all my breath. At the end my smile was not honest.

I followed the Warrior Diet during the week and I could maintain all the achieved measures I reached during Kettlebell Burn Extreme.

And this is what I trained this week:
MONDAY
70 double snatch with double 24 kg in ladder (1-2-3-4-5) form
TUESDAY
Variable day mostly with single 32 kg. I moved about 5000 kg.
WEDNESDAY
70 double clean&jerk with double 24 kg in ladder (1-2-3-4-5) form
THURSDAY
Variable day mostly with single 24 kg and some heavy swings with 32kg, 40 kg and 48 kg. I moved about 5300 kg.
FRIDAY
72 double snatch and double clean&jerk complex with double 24 kg in ladder (1-2-3-4-5) form.
__________________________________________________________________________________

Mivel heti öt alkalommal edzem, ezért nem hajtom túl magam. Konzervatívan növeltem csak a napi mennyiséget. A hét során csak napi 6-6,5 órát aludtam, ami kihatott a teljesítményemre. Hogy elkerüljem az esetleges sérülést a csütörtöki edzésen visszavettem és csak a 24 kg-os súlyt használtam az összetettebb gyakorlatoknál, mint például Swing/High Pull/Clean lánc vagy komplex esetében. Pénteket igazán kihívásnak találtam, 5 dupla snatch után 5 clean&jerk elvitte az összes levegőmet. A végére a mosolyom nem volt őszinte.

A héten követtem a Harcosok éttrendjét és sikerült megtartanom az összes sarokszámot, amit a Kettlebell Burn Extreme során elértem.

Az alábbiakat edzettem a héten:
HÉTFŐ
70 dupla snatch (1-2-3-4-5 létra), dupla 24 kg-mal
KEDD
Változatos nap, elsősorban a 32 kg-os súllyal. Kb. 5000 kg-ot mozgattam meg.
SZERDA
70 dupla clean&jerk (1-2-3-4-5 létra), dupla 24 kg-mal
CSÜTÖRTÖK
Változatos nap, elsősorban a 24 kg-os súllyal, illetve nehéz súllyos swing (32kg, 40kg és 48kg). Kb. 5300 kg-ot mozgattam meg.
PÉNTEK
72 dupla snatch és dupla clean&jerk komplex (1-2-3-4-5 létra), dupla 24 kg-mal

Keep training smart

No comments: