Wednesday, July 18, 2012

Four years with kettlebells - Négy éve kettlebellel

It was four years ago when I first put my hands on the handle of a red 16 kg kettlebell, and my journey has started. I can thank a lot to this tool and the system behind it. I could transfer my body being stronger, leaner and more healthy.

I proved that I have enough will to change my habits, to stop drinking coke, to limit the volume of sweets I eat, to reduce liquid energy I consume, to get up early and move weights regulary. I beleive that I became a better person.

I can see that I've just started to walk on the right path and I know that it'll take my whole life to follow it.

What will come in the next 1 year?
  • CK-FMS in December
  • RKC II - next summer
    • 44 kg press
    • double 32 kg jerk
    • double 32 kg push press
    • 44 kg TGU
    • etc.
  • Tactical pull up
    • 10 reps naked
    • 1 rep with 24 kg
  • Pistol
    • with 24 kg
“A journey with thousand miles begins with a single step.” - Lao Tzu

_______________________________________________________________________________

Már négy éve, hogy először kezembe fogtam egy piros 16 kg-os kettlebell-t, és az utazás megkezdődött. Sokat köszönhetek ennek az eszköznek és a mögötte lévő rendszernek. Át tudtam változtatni a testem erősebbé, vékonyabbá és egészségesebbé.

Bebizonyítottam, hogy elég akaraterőm van a rossz szokásaim megváltoztatásához, nem iszom többé kólát, csökkentettem az édesség mennyiségét, visszafogtam a folyékony energia fogyasztását, rendszeresen korán kelek, hogy súlyokat mozgassak. Úgy hiszem, hogy jobb ember lettem.

Tudom, hogy a jó úton haladok, amit egész életemben követni fogok.

Mi jön a következő egy évben?

  • CK-FMS Decemberben
  • RKC II - jövő nyáron
    • 44 kg press
    • dupla 32 kg jerk
    • dupla 32 kg push press
    • 44 kg TGU
    • etc.
  • Tactical pull up
    • 10 ismétlés
    • 1 ismétlés 24 kg-mal
  • Pistol
    • 24 kg-mal
“Az ezer mérföldes utazás is egyetlen lépéssel kezdődik.” - Lao-Ce

No comments: