Friday, July 20, 2012

Kettlebell Express - 3. week - 3. hét

This week I could sleep more, which helped in increasing the volume, which not only means that the number of reps were increased, but the ladders were more challenging at the same time. I still keep the achieved results of Kettlebell Burn Extreme after three weeks, even I lost 1 more kg, mainly fat.

As I was more fresh I could use more the 32 kg on the variable days, the only what I took care not to work overhead on these days, except light TGU or windmill, as double snatch and double clean&jerk stress my shoulder on the KB Express days. In addition I added push up and ABS work to the variable days.

And this is what I trained this week:

MONDAY
75 double snatch with double 24 kg in ladder (2-3-5) form
TUESDAY
Variable day mostly with single 24 kd and 32 kg. I moved about 5200 kg.
WEDNESDAY
75 double clean&jerk with double 24 kg in ladder (2-3-5) form
THURSDAY
Variable day with single 32 kg and some heavy swings with 32kg, 40 kg and 48 kg. I moved about 8000 kg.
FRIDAY
40 double snatch and 40 double clean&jerk complex with double 24 kg in ladder (2-3-5) form.
__________________________________________________________________________________


A héten többet tudtam aludni, ami segített az edzés mennyiségének növelésében, ami nem csak azt jelenti, hogy a darabszám nőt, hanem a létrák is kihívóbbak voltak. Továbbra is tudtam tartani a Kettlebell Burn Extreme alatt elért eredményeket három hét után, sőt további egy kilót fogytam, főleg zsírból.
Mivel sokkal frisseb voltam, így többet tudtam dolgozni a változatos napokon a 32 kg-os kettlebellel. Egyetlen dologra figyeltem, hogy nem dolgoztam fej felett ezeken a napokon, kivéve könnyű TGU-t és szélmalmot, mivel a KB Express napokon a dupla snatch és a dupla clean&jerk eléggé megerőlteti a vállakat. Ezen kívül még fekvőtámasz és hasizom gyakorlatok kerültek be a változatos nap repertoárjába.

Az alábbiakat edzettem a héten:
HÉTFŐ
75 dupla snatch (2-3-5 létra), dupla 24 kg-mal
KEDD
Változatos nap, elsősorban a 24 kg és 32 kg-os súllyal. Kb. 5200 kg-ot mozgattam meg.
SZERDA
75 dupla clean&jerk (2-3-5 létra), dupla 24 kg-mal
CSÜTÖRTÖK
Változatos nap a 32 kg-os súllyal, illetve nehéz súllyos swing (32kg, 40kg és 48kg). Kb. 8000 kg-ot mozgattam meg.
PÉNTEK
40 dupla snatch és 40 dupla clean&jerk komplex (2-3-5 létra), dupla 24 kg-mal

Keep training smart

No comments: