Monday, October 3, 2011

Kettlebell Rehab - Központban a stabilitás

Vasárnap résztvettem egy fantasztikus szemináriumon, amelyet Csiky Ferenc RKC és Tóth Ádám RKC II tartottak. A program témája a stabilitás körül mozgott, és olyan korrekciós gyakorlatokat vettünk, amelyet edzéseink előtt, vagy közben alkalmazhatunk, hogy a stabilitás elérésével biztonságosabbá tegyük azt. A magam 100 kilójával elég stabilan állok a talajon, de mint minden Kettlebell Rehab szeminárium, ez is ráébresztett azokra a részletekre, amelyek további fejlesztésre szorulnak.

Most kellemesen érzem azokat a területeket, amelyekre nagyobb hangsúlyt kell helyeznem az edzéseim során. Olyan hibák is kijöttek, amelyeket ha nem veszek észre edzés közben, akkor könnyen sérüléshez vezethetnek. Pár hete kisebb lábsérülést szenvedtem (saját hülyeségemből), ami a jobb lábamban okoz gyengeséget, ami egy fárasztó egész napos ülés után úgy jelentkezik, hogy a jobb térdem és bokám nem akar a járásban segíteni.
A szemináriumon végig figyeltem a gyakorlatok pontos végrehajtására, különös figyelmet fordítva a feszítésre. A jobb lábam csak egyszer jelzett be, amikor már a fáradtság miatt nem koncentráltam eléggé a feszítésre. Ez volt az a pont, amikor letettem a súlyt.

A szeminárium mindenképp tanulságos volt, és még inkább rámutatott arra, hogy mennyire fontos a helyes végrehajtás. Ezen kívül pedig egy eszközrendszert adott arra, hogy meg tudjuk tanítani a testünket a helyes végrehajtásra.

Power To You

No comments: