Monday, August 22, 2011

RKC, hogy volt

Így két héttel a szeminárium és egy nappal a nyaralás után leülepedtek bennem a gondolatok az RKC hétvégével kapcsolatosan. Továbbra is úgy gondolom, hogy jobb ember lettem és hogy ezt az érzést meg szeretném ismételni az RKC 2-őn.

A fizikai fejlődésen túl, olyan tapasztalatokkal is gazdagodtam, ami remélhetőleg a személyiségemre hatnak pozitívan. Személy szerint szeretek tanítani, átadni a tudásomat, viszont a vizsgaoktatáson jöttem rá, hogy van még mit fejlődnöm, gyakorolnom. Azt vettem észre, hogy szegény áldozatot elárasztom információkkal, ami nem biztos, hogy számára 100%-ig befogadható volt. Az előírt 1 óra oktatást simán végig tudtam volna beszélni, még szerencse hogy kettőnkre jutott 1 áldozat.

Az egészet úgy vettem észre, hogy a párom (Nagy Attila, remélhetőleg már RKC) teljesen máshogy próbálta rávezetni  áldozatunkat a helyes útra. Sokkal kevesebbet beszélt és egyszerűbben fogalmazott, ami az adott szituációban kicsit idegesített, mivel én meg csak nyomni akartam az infót. És rájöttem arra, hogy nem feltétlenül az én módszerem a helyes.

Összeségében ez az egyetlen dolog, ami a hétvégéből hiányzott nekem, az pedig az iránymutatás, hogy merre is kezdjem az oktatást, mire figyeljek, milyen hibákat ne kövessek el. Ez egy olyan téma, ami nem férne bele egy 3 napos szemináriumba, csak megjelent bennem a hiányérzet, amit remélhetőleg a tapasztalat megszüntet.

Arra fogok törekedni a következő egy évben, hogy minél több RKC edzésére eljussak, hogy lássam mások hogyan csinálják. Első tanítványom is megvan, akin gyakorolhatok :o)

Az első látogatást meg is tettem Farkas Gábor RKC edzésén a zalaegerszegi Budo Központban. Jó kis pörgős edzésben volt részem, de a legfontosabb tanulság számomra az volt, hogy az oktatás során nem feltétlenül abból kell kiindulni, hogy én mire vagyok képes, illetve, hogy milyen az én hozzáállásom, hanem ezt a tanítvány szemszögéből kell megközelíteni. Mivel én mindig magánúton próbáltam a tudást megszerezni, így fontos számomra látni, hogy hogyan folyik a csoportos oktatás.

Strength is a skill

No comments: