Wednesday, August 26, 2009

SSST Light - Snatch tesz light 3. - avagy a 80 kör VO2 MAX várat magára

Az elmúlt hetekben a munkám foglalta el a legtöbb időmet, közben voltunk egy hosszú hétvégén Sopronban, így a blogolást nem tudtam beszorítani.

Az elmúlt két hétben csak heti 4 edzésem volt és a Hung gar edzéseimről is lemaradtam sajnos. Közben a parlagfű is megkezdte az ostromát, ami jelentősen csökkenti a tüdőkapacitásom. Az edzéseim központjában továbbra is a VO2 MAX szerepelt, de elsősorban közepes blokkokat végeztem (30, 40, 50 köröket). Emellett a 24 kg-mal Brett Jones workoutot csináltam illetve swing tabatát (ebből egyenlőre csak egy kört).

A táplálkozásban nem javultam, s továbbra sem sikerült az édességet mellőzni, de majd mától :o)

Tegnap este elhatároztam, hogy letesztelem az állóképességemet és csinálok egy 10 perces SSST light-ot, a light azt jelenti, hogy a 24 kg - os KB helyett csak 16 kg -ot használtam a teszthez.

Most a Gymboss-t percenkénti zizegésre állítottam, hogy érzékeljem az idő múlását. Az alap startégia 6x 20 + 6x15 + 4x10 volt, hogy meglegyen a 250, ami az előző 235 ismétléshez képest javulást jelentene. Ez volt a mai cél. Ami ebből összejött:

10 perces snatch teszt 16 kg-os súllyal
6 x 20 ismétlés +
2 x 10 ismétlés +
7 x 15 ismétlés +
1 x 16 ismétlés =
261 ismétlés (PR)

A 20 ismétlés kezenként sokat kivett belőlem az elején, ami lassított a tempómon, utána a kezenkénti 15 ismétlés jónak tűnt. Ez lehet a további végrehajtási stratégiám, hogy 15 ismétlésenként cserélek. A végére elfáradtam, de úgy érzem, hogy ezt a mennyiséget még lehet növelni. Amit lehetségesnek tartok jelenleg, az 290-300 ismétlés a tíz perc alatt, amihez az első három percben elért tempót kellene tudni 10 percen keresztül fenntartani (30 ismétlés 1 perc alatt). Ezt reálisan november végéig el tudom érni, ami havonként 10 ismétlés javulást jelent.

No comments: