Friday, April 30, 2010

2 a 16-ból

A 16 hetes program második hetén vagyok túl és azt kell mondanom, hogy tud még ez a füles golyó meglepetéseket okozni.
Az elmúlt 6 edzés rámutatott arra, hogy nem elég ha valaki kigondolja magának hogy mi számára a megfelelő, hanem igenis kell az irányítás. Természetesen az lenne a legjobb, ha egy képzett instruktor rendszeresen felügyelné az ember munkáját. Sajnos erre nincs mindenkinek lehetősége.
Napi 10 óra munka mellett nem akarok több időt elvenni kis családomtól azzal, hogy a "hóbortjaimat" kielégítsem. Számomra megmaradt a magánórák látogatása kb. 2 havonta, ami segít a hibáim javításában.

Ez a gyakorlat ahhoz vezetett, hogy az edzéseim egy szűk repertoárt fedtek le technikailag, ami Swing, Snatch, Clean & Press & Row, Halo és ennyi. Ehhez még az is hozzájön, hogy az átlag edzésem korlátozódott 20 - 30 percre, amit akár büszkén is mondhatnám már sokszor meg sem éreztem. Adaptáció.

Kellett a változtatás.
Ezért döntöttem, hogy benevezek Geoff Neupert 16 hetes programjára, amit Kettlebell Burn-nek nevez. Nincs semmi komplikált az egészben, hisz az alapgyakorlatokat kombinálja, sőt hasonló felépítésű gyakorlatsorokat már láttam másnál. Számomra az adja a különbséget, hogy van egy jól strukturált edzésterv, amit be tudok építeni a hétköznapjaimba. Ami a legjobban meglepett az a TGU. Sosem kedveltem és még most is rugdosnom kell magam, hogy nekilássak, de már csak az, hogy 24 kg-ossal felülésig csinálom, kivesz egy csomó energiát.

Ma ez volt

A) 15 perc - 8 x C&P (1,2,3) létra - 24 kg
B) 15 perc - 5 x 5/5 TGU ülésig + 5/5 Lunge hátrafele (bell rack pozícióban) - 24 kg
C) 10 perc - 10 x 20 DH Swing - 24 kg

És a végére égett a zsír :o)

4 comments:

efg said...

TGU-t én se szerettem, pedig aztán az egyik legjobbabb gyakorlat talán, mára megszerettem.
Majd ne lepődj meg, ha hirtelen javulnak a nyomások meg a szneccsek :)

sztheomo said...

Szia Gábor!
Egyre jobban kedvelem én is. A meglepődés pedig mindennapos, mivel rég volt már izomlázam :o)
Üdv
Tamás

Milko said...

Szerintem nagyon szuper a TGU. Mindig rájövök, hogy az egyik legjobb gyakorlat, csak ugye, szívja az energiát, mint a franc. Amikor 50-et 16-tal meg 12-t 24-el megcsináltam.. huh, kemény volt, de nagyon energikusnak éreztem magam. Majd egy cél a 32 kilós TGU is, de az max nyáron a szabadban.. lakásban nem lenne nyerő dolog :D

sztheomo said...

Szia Milko!
Nekem is egyre jobban tetszik a török, és korábban nem is gondoltam, hogy ennyit kivesz az emberből. Mindig megálltam oldalanként 5 után. De majd most :o).
Bent végezni tényleg rosszabb. Nekem elsősorban az volt a bajom, hogy bent jobban izzadok, így előfordult, hogy a kezem kicsúszott alólam.